26. Olsztyńskie Spotkania Teatralne - MARIA CALLAS. MASTER CLASS

Powrót Callas. Po latach, po wielu nowych opracowaniach Jej życia, setkach materiałów zamieszczonych przez ostatnie 20 lat, wywiadów i filmów na youtube, po dwóch biograficznych filmach kinowych i kilku telewizyjnych, nowa interpretacja niezwykłego tekstu teatralnego Terrence’a McNally’ego „MARIA CALLAS. MASTER CLASS”. I znów reżyseruje Andrzej Domalik, w roli Marii Callas na nowo Krystyna Janda, w nowym ujęciu. To wielokrotnie nagradzany, grany na całym świecie tekst. O miłości do sztuki. Do muzyki. Fascynujący. Dowodzący tezy, że życie bez sztuki nie ma sensu. Że sztuka potrafi sprawić, że wszystko, nawet codzienność, nabiera bogactwa i wartości. Opowieść o artystce, która z kolei sztuce oddała wszystko. Sztuce, która uczyniła ją szczęśliwą i podziwianą, a jednocześnie – samotną i zawiedzioną życiem. Wielka opowieść o pracy, warsztacie i relacji artysty z publicznością.


TERRENCE MCNALLY „MARIA CALLAS. MASTER CLASS”
Och-Teatr (Warszawa)

tłumaczenie: Elżbieta Woźniak
reżyseria: Andrzej Domalik
konsultacja wokalna: Joanna Cortes
scenografia i kostiumy: Krystyna Janda, Andrzej Domalik
światło: Andrzej Domalik, Waldemar Zatorski
projekcja multimedialna: Paweł Szymczyk
asystent scenografa i kostiumologa: Małgorzata Domańska

obsada: Krystyna Janda, Marta Wągrocka, Anna Patrys, Mateusz Zajdel, Mateusz Dębski, Michał Zieliński

 

Od Teatru:
Powrót Callas. Po latach, po wielu nowych opracowaniach Jej życia, setkach materiałów zamieszczonych przez ostatnie 20 lat, wywiadów i filmów na youtube, po dwóch biograficznych filmach kinowych i kilku telewizyjnych, nowa interpretacja niezwykłego tekstu teatralnego Terrence’a McNally’ego „MARIA CALLAS. MASTER CLASS”. I znów reżyseruje Andrzej Domalik, w roli Marii Callas na nowo Krystyna Janda, w nowym ujęciu. To wielokrotnie nagradzany, grany na całym świecie tekst. O miłości do sztuki. Do muzyki. Fascynujący. Dowodzący tezy, że życie bez sztuki nie ma sensu. Że sztuka potrafi sprawić, że wszystko, nawet codzienność, nabiera bogactwa i wartości. Opowieść o artystce, która z kolei sztuce oddała wszystko. Sztuce, która uczyniła ją szczęśliwą i podziwianą, a jednocześnie – samotną i zawiedzioną życiem. Wielka opowieść o pracy, warsztacie i relacji artysty z publicznością.
 

Słuchając błyskotliwych dialogów, możemy się delektować wyższą formą rozrywki, jakiej nie dostarczają popularne dziś talent show. Wszak Callas i Janda mówią o największych mitach i arcydziełach światowej kultury: Norze, Madame Butterfly, Lady Makbet czy Medei – postaciach, w których od wieków przegląda się los milionów ludzi. Medea to także klucz do mrocznej opowieści śpiewaczki o romansie z greckim milionerem Onasisem. Domalik wygasił światła sceny, wydobywając z ciemności monolog i twarz Krystyny Jandy punktowcem. Callas od dzieciństwa, w okupowanej przez Niemców Grecji, klepała biedę i zmagała się z dominującą matką. Dysponując niepowtarzalnym głosem, padała ofiarą zazdrości, ale i własnej pychy. Przed Onasisem się odsłoniła i oddała mu bez reszty. Spełniała jego miłosne kaprysy, zgodziła się nawet na aborcję długo oczekiwanego syna. Przeżywała raj i piekło wielkiej miłości. Zarówno na scenie, jak i w życiu. Wielkim atutem spektaklu są oryginalne nagrania ze śpiewem Callas, które stanowią puentę opowieści o podboju najsłynniejszych teatrów świata, w tym La Scali. Magiczny jest moment z wizualizacjami mediolańskiej opery. […] Dramaturgię spektaklu pobudzają nie tylko dialogi z młodymi śpiewakami, ale także ich muzyczne próby. Andrzej Domalik zaprosił do roli uczniów młodych, utalentowanych śpiewaków: Agnieszkę Adamczyk, Martę Węgrocką, Annę Patrys, Jolantę Wagner, Rafała Bartmińskiego, Tadeusza Szlenkiera. […] Po prostu klasa mistrzowska.

Jacek Cieślak, „Klasa mistrzowska”, „Sukces”, nr 10/10.2015

 

17.03.2018, SOBOTA, GODZ. 19:00, SCENA DUŻA,  czas trwania - 2:30h / antrakt

Ceny biletów: strefa I 120 zł/ strefa II 110 zł/ strefa III 100 zł




partnerzy
Teatr im. Stefan Jaracza w Olsztynie, ul. 1 Maja 4, 10-118, tel. 89 527 59 59
Realizacja: