Dobrze, że jest jutro

Dobrze, że jest jutro

Dobrze, że jest jutro

Premiera: 04-02-2023

Czas trwania: 1h 20 min., bez antraktu

SCENA U SEWRUKA

na podstawie utworów Macieja Maleńczuka

spektakl dyplomowy uczniów III roku Policealnego Studium Aktorskiego im. Aleksandra Sewruka

scenariusz i reżyseria: Grzegorz Wolf

aranżacje: Rafał Kowal

choreografia: Aleksandra Ludwikowska

korepetycje wokalne i muzyczne: Małgorzata Wawruk, Piotr Banaszek

asystent reżysera: Wawrzyniec Malinowski

realizacja dźwięku: Anna Dimitrenko / Aleksander Ostrowski

realizacja świateł: Kamil Słowikowski

obsada:

Julia Gadzina / Kinga Zdybel (II rok)

Maja Gniadek

Agnieszka Mąkinia

Julia Ossowska

Cecylia Wadas

Sandra Załęgowska

Wawrzyniec Malinowski

Krzysztof Salawa

Kup bilet

Kiedyś nazywano go bardem Krakowa, przez długich kilka lat zarabiał jako uliczny grajek, w czasie PRL-u odbył dwuletni wyrok za odmowę służby wojskowej, bywał okazjonalnym aktorem. Dziś jest szanowanym wokalistą, jednym z najlepszych polskich gitarzystów rockowych i tekściarzy, a także telewizyjną osobowością, a dla niektórych również celebrytą, z którego to statusu mocno autoironicznie sobie pokpiwa. Bohaterem najnowszego spektaklu dyplomowego słuchaczy Studium Aktorskiego im. Aleksandra Sewruka działającego przy Teatrze Jaracza w Olsztynie będzie Maciej Maleńczuk.


„Dobrze, że jest jutro” proponuje cross przez całą, trwającą już blisko cztery dekady, twórczość artysty. Usłyszymy piosenki z repertuaru Püdelsów, Homo Twist, pastiszowo taneczne kawałki z płyty „Psychodancing”, a także utwory z solowej kariery Maleńczuka. Będą przeboje, takie jak „Twarze przy barze”, „Edek Leszczyk”, „Uważaj na niego”, „Ande La More”, a także songi niesłusznie zapomniane. Wraz z młodymi aktorami trafimy do knajpy morderców gdzieś o piątej nad ranem, gdy za oknem szara godzina, a może do poczekalni czyśćca. Zmierzymy się ze skrajnymi emocjami, odmalowanymi w znakomitych piosenkach Maleńczuka, które w interpretacjach ludzi tak młodych, na starcie zawodowej drogi, zyskują nowe znaczenia. Cechuje je wyjątkowa ostrość w opisie dramatów bohaterów, bo każdy song to naładowana mocnymi emocjami opowieść o życiu, schodzeniu na dno oraz podźwiganiu się z kolejnych upadków.
Na końcu jest bowiem zawsze nadzieja, wiara w możliwość odpędzenia nękających nas demonów, co mocno akcentuje reżyser olsztyńskiego przedstawienia Grzegorz Wolf. Znakomity aktor, na co dzień związany z Teatrem Miejskim im. Witolda Gombrowicza w Gdyni, widzi w Maleńczuku poetę pełną gębą, akcentując ponadczasową wartość jego tekstów, a jednocześnie podkreśla zawarty w nich mocno wisielczy humor i ostrą ironię. Zderza z nimi młodych wykonawców, odbywając z nimi artystyczną podróż z gatunku tych ekstremalnych. „Dobrze, że jest jutro” to prawdziwe to wyzwanie dla aktorów, dlatego już na starcie zapamiętajmy ich nazwiska. Na pewno jeszcze o nich usłyszymy.


 

Kup bilet