"Wiśniowy sad" - na Scenie Dużej

Ascetyczna scenografia, współczesne kostiumy, zjawiskowa gra świateł, piękna muzyka oraz doskonała gra aktorska. "Wiśniowy sad" w reżyserii Norberta Rakowskiego zwraca uwagę przede wszystkim na więzi i stosunki międzyludzkie. Kolejny raz sprawdza się powiedzenie, że z rodziną najlepiej wychodzi się na zdjęciach... Kiedy w grę wchodzą pieniądze, rodzinny majątek, każdy chce "ugrać" jak najwięcej dla siebie. Co się stanie kiedy odetniemy się od swoich korzeni? Kiedy "złamiemy" swój kręgosłup moralny? Kim będziemy? Co nam pozostanie? Znamienne wydają się słowa lokaja Firsa, które padają na koniec spektaklu - "o mnie też zapomnieli...".
Po przedstawieniu premierowym publiczność nagrodziła twórców kilkuminutową owacją na stojąco.
Zapraszamy na Scenę Dużą, aby na własnej skórze przekonać się o współczesnym kontekście dzieła Czechowa, napisanego ponad 100 lat temu. 

'Wiśniowy sad" to ostatni i uznawany za najwybitniejszy dramat tego autora. W latach 20. ubiegłego wieku, jeden z amerykańskich krytyków trafnie i lapidarnie zapytał: „Śmiech i łzy, satyra i rzeczywistość — zdawałoby się czyż można wyobrazić sobie gorszą kombinację? — Kombinacja ta ma na imię Czechow, Czechow zaś jest wielki”.  „Wiśniowy sad” to historia ludzi stojących w obliczu nieuchronnej katastrofy, z której jedynym wyjściem jest sprzedaż tytułowego wiśniowego sadu, z którego stratą nie potrafią się pogodzić. To też opowieść o przemijaniu, którą Czechow ujmuje na zasadzie opozycji – starych, zaśniedziałych przyzwyczajeń bogaczy i działań ludzi potrafiących wykazać się elastycznością, dzięki czemu osiągają zamierzone cele. Ci, których dotychczas nawet nie wpuszczano na pokoje stają się panami swoich panów. Sztuka przedstawia prozę życia – „Niech na scenie wszystko będzie równie proste i równie zawiłe jak w życiu. Ludzie jedzą obiad, a tymczasem rozstrzyga się ich szczęście, łamie ich życie” mówił autor.

przekład: Agnieszka Lubomira Piotrowska, reżyseria: Norbert Rakowski, scenografia: Anna Haudek, Aleksandra Czupkiewicz, kostiumy: Justyna Gwizd, muzyka: Marcin Partyka

obsada: Joanna Fertacz, Agnieszka Giza, Ewa Pałuska, Małgorzata Rydzyńska, Dawid Dziarkowski, Cezary Ilczyna, Władysław Jeżewski/ Marian Czarkowski, Marcin Kiszluk, Maciej Mydlak, Marcin Tyrlik, Wojciech Rydzio oraz studentka Studium Aktorskiego im. Aleksandra Sewruka: Katarzyna Trzeszczkowska

Gramy: 18-22 stycznia o godzinie 19:00 na Scenie Dużej

 

 

 

"Tango" - klasyka na Scenie Kameralnej
"Tango" - klasyka na Scenie Kameralnej
Walka pokoleń we współczesnym społeczeństwie, konflikt między konformizmem, anarchią, entropią a formalizmem.
 
 
 
więcej
Pierwszy na świecie komediowy musical krzyżacki
Pierwszy na świecie komediowy musical krzyżacki

Zdaniem twórców spektaklu to pierwszy na świecie komediowy musical krzyżacki, który za nic ma historyczne prawdy i reguły gatunku. Spektakl ma być rozśpiewany, roztańczony i bardzo śmieszny, czerpiący inspirację z „Robin Hooda - facetów w rajtuzach”, lokalnej historii oraz imponującej tradycji krzyżackiej w zakresie niszczenia okolicznych kultur.

więcej
"Zbrodnia i kara"
"Zbrodnia i kara"

 

Jedna z najważniejszych powieści, jakie powstały w naszym kręgu cywilizacyjnym ponownie na Scenie Kameralnej!

więcej
partnerzy
Teatr im. Stefan Jaracza w Olsztynie, ul. 1 Maja 4, 10-118, tel. 89 527 59 59
Realizacja: